3 kritiska faktorer = Glöm inte bort det här!

  • 1.Planering – och alternativa kartor.
  • Ja, vi har tjatat om det tidigare. Men faktum är att vikten av god planering inte ska underskattas. Det handlar inte bara om att planera för den ”perfekta konferensen”. Det handlar också om att planera ”i fall att…”, det vill säga att ha ett antal alternativa planer tillhands utifall något går fel.

    Speciellt större konferenser, med många deltagare, har en tendens att hamna ur kurs titt som tätt – och då gäller det att ha flera alternativa kartor för att styra skutan rätt igen.

  • 2. Spika agendan, och kompromissa inte!
  • För att återknyta till förra punkten: en viktig del i planeringen är att spika en tidsagenda för konferensens olika moment, och sedan vara noga med att hålla den. Glöm inte att ge utrymme för paus, måltider, fika och ”informellt” umgänge. Men se ändå till att hålla tiderna no matter what. Annars riskerar ni att drabbas av ”snöbollseffekten”.

    Låt oss ta ett exempel. Låt säg att ni har fem föreläsare. Låt säg att varje föreläsare fått 30 minuter var att hålla sitt föredrag. Om de fyra första drar över bara fem minuter var, så kommer detta innebär att nummer fem får….ja, ställa in. Räkna inte med att deltagarna vill stanna kvar efter att konferensen officiellt är över. Håll tiderna!

  • 3. Ge utrymme för diskussion!
  • Ett mycket vanligt ”fel”, även för den mest ambitiösa av konferensarrangörer, är att man glömmer bort hur viktigt det är att aktivera deltagarna under konferensen. Oavsett vilka superintressanta föreläsare och lektorer du än lyckas boka, kommer detta inte att vara värt ett dyft, om du inte lyckas få deltagarna att…delta i diskussionerna/ämnet.

offertFå gratis offerter

VI HJÄLPER DIG ATT HITTA RÄTT KONFERENSANLÄGGNING. GRATIS. SNABBT. OCH UTAN KRAV.

Letar du efter en konferensanläggning? Vill du få förslag från flera olika konferensanordnare? Ta hjälp av vår smarta offertförmedling.

Så här går det till:

1. Fyll i formuläret. 2. Ta emot förslag från Stockholms bästa konferensanläggningar.
3. Välj det förslag som passar bäst.

Företagets namn:

Typ av konferens:

Antal deltagare (cirka):

Datum för konferensen:

Beskriv uppdraget:

Kontaktuppgifter:

Namn:

Epost:

Telefon:

Comments are closed.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes